Ana Temaya Geç

GAMEPAYLASİM G.

Game Paylaşım'a hoş geldiniz!

Topluluk forumlarımıza hoş geldiniz; kendi topluluğunuzu etkin bir şekilde yönetmeniz, harika fikirler ve hizmetlerimiz için bize katılabilirsiniz.

728x90
Kıdemli Üye
#1
Bu rehberimde LUA'ya yeni başlamış kişilere LUA hakkında ve genel kodlama hakkında bilgiler vereceğim. Öncelikle Assembly gibi dillerin haricinde çoğu kodlama dilinin mantığı aynıdır, sadece yazımı farklıdır. Yani LUA öğrenerek diğer dilleri daha çabuk öğrenebilirsiniz. Önce LUA den bahsederek MTA'da nasıl script yazacağınızı göstereceğim.

[b]Script Oluşturma[/b]
MTA Dizini > server > mods > deathmatch > resources bölümüne girin ve Türkçe karakter, boşluk veya değişik karakterler içermeyen bir klasör açın. Klasörün içinde script dosyalarınız, resimleriniz/videolarınız (opsiyonel, kullanılacaksa) olur. Ancak meta.xml dosyası olmazsa o script tanıtılmamış olacaktır.

[b]Meta[/b]
Tüm scriptlerde gördüğünüz meta.xml dosyasıdır. Bu dosya yazılan scriptlerin tanıtılmasını sağlar.

KOD
<meta>
     <info author="Oner" name="İlk scriptim" description="Bu benim ilk scriptim" />
     <script src="client.lua" type="client" />
     <script src="server.lua" type="server" />
</meta>

Şimdi bu dosyada yazanları tanıyalım.

<meta>: meta dosyasının açıldığını ve kapandığını gösterir. Kodlamada bir şey kapatılmak için en sona aynı şey yazılarak / koyulur. Burada metayı kapatmak için </meta> kullandık.
Info Author (Opsiyonel: Script başkaları tarafından kullanılırsa yapımcısını göstermek için kullanılır.
Name: Scriptinize bir ad belirlemek için kullanılır.
Description: Scriptinize açıklama yazmak için kullanılır.
Metada daha fazlası var, sadece temel olarak yazdım. Detaylara MTA wikiden kısa bir araştırma sonucu ulaşabilirsiniz. Ayrıca meta tagları ve dosyalarınız haricindekiler (author, name vs.) koyulması şart değildir. Yani yorulmak istemezseniz şunu da yazıp bırakabilirsiniz


Client dosyalarının sonuna type="client", server dosyalarının sonuna ise aynı şekilde type="server" yazılmalıdır. Böylece oyuna onun server yada client dosyası olduğu tanımlanır. (Client ve serverin anlamını anlatacağım.) Ayrıca scriptinizde resim, video veya .lua harici dosyalar kullandıysanız sunucu bunu algılamaz. Onu algılatmak için ise script alta <file src="konum"/> eklemeliyiz. Eğer dosyalarınız çıkmıyorsa bir klasör açıp dosyaları içine eklemeyi deneyin. Meta ise şöyle düzeltilecektir: <file src="klasoradi/resim.png"/> Artık meta kullanımını öğrenmiş olmalıyız, yavaş yavaş kodlamaya geçelim. Tabii ki direkt sistem yazamayacaksınız.Öğrenmek için diğer dersi bekleyin.
Dead
Cevapla
1 Ziyaretçi
Task